Anmäl dig till till vårt nyhetsbrev...

Och få 10% rabatt på din första beställning!

[recaptcha size:compact]

Köp och leveransvillkor

Le Comptoir - om oss

Allmänt

Verksamheten bedrivs i bolaget Le Comptoir de la déco francaise AB. (org.nr: 559079-8004) – därefter kallad Le Comptoir eller lecomptoir.se. Företaget innehar F-skattesedel.

Le Comptoir de la déco francaise AB
Lidköpingsvägen 66
12139 Johanneshov
bonjour@lecomptoir.se
www.lecomptoir.se

PRISER

Samtliga priser i butiken är inklusive 25% moms och är angivna i svenska kronor (SEK) men inkluderar ej kostnaden för frakt. Fraktkostnaden tillkommer på varje köp och beställning och betalas av dig. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.

Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna utan förvarning, beroende på valutakurser, prisändring från leverantör, feltryck i prislistan, portokostnader, omkostnader etc.

BESTÄLLNING

När du slutfört din beställning på lecomptoir.se skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkterna, priser, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i beställningen bör du omedelbart kontakta oss genom att svara på orderbekräftelsemailet snarast. När din beställning är packad och inlämnad för leverans får du ytterligare ett mail där det står att leveransen är på väg till dig.

Du måste vara 18 år eller har målsmans godkännande vid beställning.

När du handlar vi Internet gäller konsumentköp- och distansavtalslagen. Denna lag skyddar dig som konsument när du genomför köp på distans. Läs mer hos Konsumentverket.

Alla bedrägeriförsök polisanmäls och vi förbehåller oss rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

Alla varor förblir Le Comptoirs egendom tills dess full betalning erlagts.

Beställning för företag

Företag beställer enklast genom att maila in beställningen till bonjour@lecomptoir.se och de uppgifter vi måste få då är: Organisationsnummer, eventuell referens, fakturaadress, leveransadress, e-mail, mobilnummer samt artikelnummer och antal.

BETALNING

Om Billmate

Vi samarbetar med Billmate AB som är ett dotterbolag till det privatägda finansbolaget Invoice Finance AB som startades 2004. Moderbolaget Invoice Finance bedriver finansiella tjänster åt företag inom fakturabelåning, fakturaköp och inkassohantering med marknadens högsta kvalitet och bästa villkor.

Kortbetalning

I vår e-handelskassa kan du betala med både Visa och Mastercard och du kan enkelt välja att spara dina kortuppgifter. Enkelt, tryggt och tidssparande. Du slipper att krångla med kortsiffror nästa gång du handlar.

Faktura

Idag är det många som föredrar att betala via faktura. En av fördelarna med det är att du betalar först när du fått hem din vara. Och så är det ett snabbt och enkelt sätt att betala förstås.

LEVERANS

Le Comptoir skickar endast till svenska adresser för tillfället, undantag görs endast efter kontakt med kundservice.

Din vara packas normalt inom 24 timmar på vardagar eller första vardag efter helgdag eller röd dag. Våra normala leveranstider är 2 till 3 arbetsdagar. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) så kontaktar du oss direkt på e-postadress bonjour@lecomptoir.se.

Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Risken för inhandlade varor övergår till köparen när leveransen görs.

FRAKT

Leverans av köpta varor sker med DHL eller i förekommande fall med annan logistikpartner som t.ex. PostNord eller Schenker. Godset kan hämtas ut på närmaste utlämningsställe. Vid mindre paket kan paketet skickas direkt i din brevlåda.

Viktigt att tänka på, det är köparens uppgift att kontrollera att godset inte är fraktskadat. Så fort mottagaren signerat godset som mottaget och ingen anmärkning är gjord kan man inte längre reklamera en transportskada.

Frakt med DHL – 59 kr

Dina varor skickas som paket till närmaste DHL utlämningställe. Paket levereras till ditt närmaste ombud och du hämtar ut det på en tid som passar dig, efter att du blivit aviserad via sms, e-post eller brev. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta.

Leveransförseningar

Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.

REKLAMATION

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, ber vi dig kontakta oss så snart som möjligt via e-post till bonjour@lecomptoir.se innan du skickar något.

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

Vid transportskada, reklamera försändelsen utan dröjsmål till utlämnaren (DHL, PostNord eller transportbolaget). Utifrån synliga skador är att betrakta som transportskador

Transportskada anmäls till det postkontor där du hämtat ut varorna. Om du upptäcker skadan då du kommit hem tar du med hela paketet (varor och emballage) till transportören för en skadeanmälan.

Outlöst försändelse / Ej uthämtade paket

Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 350 kr. Innan denna avgift är betald kan du tyvärr ej beställa nya varor.

Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp. Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vid nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.

ÅNGERRÄTT

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Ångerrätten gäller ej för vara specialbeställd eller specialtillverkad för dig som kund.

Vill du utöva ångerrätten ska du skicka ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut att frånträda avtalet per e-post till bonjour@lecomptoir.se INNAN ångerfristen löpt ut inkl ditt ordernummer, ev fakturanummer, namn på varan och gärna en kort kommentar om varför du valt att göra detta. Observera att du EJ ska skicka tillbaka varan INNAN du fått ett returnummer och fraktlapp från oss.

RETURER

Retur skall ske inom 14 dagar från leveransdagen under förutsättning att produkten återlämnas i oskadat och obrukat skick i obruten originalförpackning. Varan skall returneras med originalförpackning och i väsentligen oförändrat skick.

Tänk på att du som returnerar en vara står för returfrakt och transportrisk (dvs. att varorna kommer tillbaka till oss i nyskick). Paketera därför varan/varorna väl. Spara alltid följesedeln tills returen är avklarad.

Returer som skickas mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss. 

Returer som skickas till annan adress anses inte som giltiga och godkänns därmed inte.

ÅTERBETALNING

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot meddelandet om att du ångrat dig.

Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affärshändelsen, om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. I vilket fall som helst kommer återbetalningen inte att kosta dig något.

FORCE MAJEURE

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom förminskad eller utebliven leverans från leverantör, myndighetsbeslut, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, översvämning, eldsvåda, krig.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Le Comptoir ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.

Hantering av personuppgifter & cookies

Le Comptoir är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnar till oss som kund och dessa behandlas av oss för att kunna administrera dina inköp, samt i marknadsföringssyfte om du anmält dig till nyhetsbrev.

Le Comptoir lämnar ej ut personuppgifter, e-postadresser eller annan kundinformation till tredje part. Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.

Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter samt jobbar med cookies för en bättre köpupplevelse.